„Micsoda évjárat!”- hangzik el a felkiáltás minden ősszel a szekszárdi szőlőtőkék között. Ezrek szüretelnek ilyenkor és készítenek saját bort. A szüret után csendesebb, de izgalmasabb téli időszak következik, hiszen rövidesen kimondja az ítéletet a borértő közönség: „Micsoda évjárat!”
Rendelés

AMC-vezető: konzervatív, de változik a magyar borízlés

Közzétéve: 2013.03.19 — Hírek

Simon Péter szerint a hazai bormarketing helyzetét nehezíti, hogy a termelők oldaláról sok esetben hiányzik a forrás és a hajlandóság, a fogyasztóknál pedig a borral kapcsolatos alaptudás.
A magyar fogyasztók nagyon szeretik a fesztiválokat, a borágazatnak azonban nem kell olyan problémával küzdenie, mint a pálinkásoknak, hogy a minőségi termékeik hatvan százaléka ilyen rendezvényeken fogy – közölte a szakember.
Bormarketingre tavaly, akárcsak 2011-ben, 800 millió forintot fordított az AMC, ennek egyik eleme volt egy három helyszínes rendezvénysorozat, egy 22 epizódos tévésorozat, egy országos támogató kampány, valamint az éttermi borfogyasztást népszerűsítő projekt.
A 2012-es év egyik sikereként említette Simon Péter, hogy – 50 ezer és 200 ezer forint közötti összegért – felvásároltak több, a magyar borra utaló, jellemzően egyébként nem is használt internetes címet, s az azokra érkező forgalmat a bor.hu domainre irányították, amelyet a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületétől szereztek meg. Elmondta, hogy az idén megismétlik az öt évvel ezelőtt végzett átfogó bormarketing-kutatást.

 

Címkék:

, , , ,