„Micsoda évjárat!”- hangzik el a felkiáltás minden ősszel a szekszárdi szőlőtőkék között. Ezrek szüretelnek ilyenkor és készítenek saját bort. A szüret után csendesebb, de izgalmasabb téli időszak következik, hiszen rövidesen kimondja az ítéletet a borértő közönség: „Micsoda évjárat!”
Rendelés

Harminchat borászat az Első Pécsi Pezsgő Borfesztiválon

Közzétéve: 2012.09.06 — Hírek

Béni Gábor szervező az eseményt beharangozó szerdai pécsi sajtótájékoztatón elmondta: a város eddigi legnagyobbnak ígérkező borfesztiváljára mintegy félszáz hazai borászat jelezte részvételét, közülük harminchattal szerződést is kötöttek termékeik bemutatására. Az ország várhatóan valamennyi borrégiója mellett pálinkaházak és pezsgőpincészetek is képviseltetik magukat Pécsen.
    A rendezvénynek otthont adó Széchenyi téren a borok mellett tradicionális ételeket és sajtokat is kóstolhatnak, valamint kézműves termékek között válogathatnak az érdeklődők, akiknek szórakoztatásáról Demjén Ferenc, a Balkán Fanatik, a Punnany Massif és mások mellett a Vivat Bacchus Énekegyüttes gondoskodik.

A kulturális és gasztronómiai programsorozat keretében fellépnek helyi néptánc- és énekegyüttesek, operettgálával jelentkeznek a Pécsi Nemzeti Színház és kulturális programmal Pécs testvérvárosa, Arad művészei. Emellett lesz esélyegyenlőségi és gyereknap, valamint több utcabál is.
    Az Első Pécsi Pezsgő Borfesztiválhoz kapcsolódik a pécsi egyetemi hallgatók szeptember 22-i, Pécs City Karnevál elnevezésű zenés, jelmezes bulija a város tizenhat helyszínén, továbbá a szüreti felvonulás és a XVI. Európai Bordalfesztivál öt ország kétszáz férfi énekesének részvételével.
    Tiffán Zsolt borász, a Baranya Megyei Közgyűlés fideszes elnöke a sajtótájékoztatón azt mondta: az eseménynek különös rangot ad, hogy Baranya megye két borvidéket, a pécsit és a villányit is teljes egészében magában foglalja, s ezáltal a borok egyedülálló választékát nyújtja.

Az országgyűlési képviselőként is dolgozó politikus a magyar bor eladhatósága, nemzetközi ismertségének növelése érdekében szükségesnek nevezte a hazai bormarkenting-stratégia kidolgozását, a bormarketingre költhető források növelését és a borvidékek, borrégiók egységes arculatának kialakítását.